СТОРІНКА ФІЗІНСТРУКТОРА



ІНСТРУКТОР З ФІЗ-РИ

ПАЩЕНКО ЛАРИСА ГЕРМАНІВНА

Освіта: середня спеціальна

Категорія: без категорії

Стаж: 8 років

Головною передумовою формування всебічно розвиненої, здорової дитини є достатній рівень рухової активності під час усіх форм організації фізичного виховання (ранкової гімнастики, фізкультурних занять, днів здоров’я, рухливих ігор, фізкультурних пауз і фізкультурних хвилин, спортивних свят і розваг). Це актуалізує необхідність комплексного використання фізичних вправ з метою створення умов для найбільшої рухової активності дитини, доцільної зміни моментів напруження і розслаблення, фізичного навантаження і відпочинку. 

У нашому садочку ми використовуємо всі форми фізичної роботи:

- ранкова гімнастика;

- фізкультурні заняття

- спортивні розваги та свята;

- рухливі та спортивні ігри;

- прогулянки;

- фізкультурне дозвілля;

- організація самостійної рухової діяльності дітей;

- туризм та багато іншого, що забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей дошкільного віку.

Фізкультурно-оздоровча робота в нашому дошкільному навчальному закладі здійснюється під безпосереднім керівництвом інструктора з фізичної культури й проводиться з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного розвитку та підготовленості дітей.

Повноцінному розв'язанню оздоровчих, освітніх та виховних завдань сприяє комплексне використання як традиційних так, і нетрадиційних організаційних форм, методів фізичного виховання. Основою системи фізичного виховання в ДНЗ залишається руховий режим, а ефективною формою його є фізкультурні заняття.

Я працюю за принципом: “Граючи – оздоровлювати; граючи – виховувати, граючи – розвивати, граючи – навчати”. Кожному заняттю і кожній вправі даю назву, взяту з реального життя, зрозумілу дошкільнятам. Діти швидко входять у пропонований образ і сприймаючи його, старанніше виконують рухи, проявляють волю, терплять утому. При цьому вони ще й отримують велику емоційну насолоду.

Цікаво та творчо проводяться фізкультурні свята, розваги, Дні здоров’я, під час яких дошкільники, педагоги, батьки спільно зміцнюють своє здоров’я, розуміють його цінність, вчаться здоровому способу життя, весело змагаються та перемагають.

З метою впровадження здоров’язберігаючих та здоров’яформуючих технологій  у нашому садочку педагоги використовують нетрадиційні фізкультурно-оздоровчі заходи: музикотерапію, кольоротерапія, дихальну терапію, пальчикову гімнастику, гімнастику для очей, релаксацію, психогімнастику, аеробіку, стретчинг.

В нашому дошкільному навчальному закладі облаштований фізкультурний зал, в якому достатньо спортивного обладнання та інвентарю, нетрадиційного обладнання, виготовленого власними руками педагогів.

Провідною формою роботи з фізичного виховання дітей є пізнавально-розвивальна діяльність фізичного розвитку, яка проводиться згідно з вимогами Базового компонента і Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

Практичну роботу з використанням сучасних технологій оздоровлення дітей в процесі різних форм фізичного виховання розпочинаю з визначення структури пізнавально-розвивальної діяльності фізичного розвитку, її змісту та завдань, що мають реалізовуватися в кожній з них. Аналізую роль кожної оздоровчої технології, її вплив на організм дітей, її доцільність та необхідність. Також звертаю увагу на необхідність використання обраної технології в тій чи іншій частині діяльності, до чи після конкретних рухів, а потім планую в комплексі. Наприклад, до вступної частини, коли виконується ходьба, біг, доцільно включити коригувальну гімнастику для профілактики плоскостопості та елементи танців у комплексі з ходьбою й бігом.

Після шикування та перешикування доцільно проводити активний відпочинок, під час якого загадуються загадки, розповідаються вірші, потішки про здоров’я, що емоційно налаштовує дітей на виконання складніших рухових завдань.  Рухи тіла дітей періодично поєдную з рухами пальців рук, ніг наслідуванням елементів дій тварин, птахів, комах тощо. Ці дії супроводжуємо музикою, що сприяє ефективному оздоровленню організму дітей. Також застосовую одну-дві вправи коригувального характеру для профілактики або корекції постави дітей, що запобігає викривленню хребта.

Дуже корисним і цікавим дітям є виконання знайомих вправ під музичний супровід. Це сприяє підвищенню емоційного настрою дітей. А після виконання вправ доцільно зробити масаж стопів ніг, рук, грудей маленькими м’ячами та ін..

Перед виконанням основних рухів пропоную дітям вправи для зміцнення зорових м’язів, що готують до зосередження зору на конкретних рухових завданнях.

Для рухливих ігор доцільно використовувати яскраві іграшки, атрибути, природній матеріал, а після ігор виконати самомасаж цією атрибутикою. Під кінець фізичної діяльності застосовую вправи на розслаблення, з елементами психогімнастики.

Таким чином, особистісно-орієнтований підхід до процесу оздоровлення сприяє створенню сприятливих соціально-психологічних та педагогічних умов для фізичного й інтелектуального розвитку дітей.


   Загартовуємо дитину, правила дитячого загартовування 

сі батьки хочуть, щоб їх малюк зростав здоровим. Здоров'я дитини залежить від багатьох причин. Це спадковий фактор, спосіб життя дитини, особливості народження і внутрішньоутробного розвитку. Батьки повинні зі свого боку докладати всіх зусиль, для того, щоб дитина правильно розвивалася і рідко хворіла.

Хочу розповісти про спосіб, який допоможе вашому малюкові рости здоровим - це загартовування.
Загартовувати дитину потрібно з самого народження, але якщо ви не зробили цього, то починати ніколи не пізно.
Загартовувати можна навіть хвору дитину, роблячи це поступово і правильно. Порадьтеся з педіатром, перш ніж починати гартуючи процедури.

Терморегуляція

Що таке терморегуляція? Це здатність організму пристосовуватися до температурних змін і не відчувати дискомфорт. А що роблять мами, які весь час намагаються закутати дитину в ковдру або одягти потепліше (і в кімнаті і на вулиці)? Вони руйнують терморегуляцію тіла дитини і порушують її природні процеси. Дитина росте в тепличних умовах, і механізми терморегуляції перестають діяти. І відразу ж починаються проблеми зі здоров'ям. Одягла мама капюшон на прогулянці - все в порядку, забула - малюк захворів, побігав без шкарпеток по кімнаті - знову хворіє. Тому, з самого народження слід починати гартувати малюка, щоб не страшні йому були ні зимові морози, ні осінній дощик.

Відкрита кватирка

Дитина завжди повинна дихати свіжим повітрям, навіть в приміщенні, що можна забезпечити відкритою кватиркою. У непровітрюваній кімнаті досить швидко розмножуються різні бактерії, для яких сперте повітря - прекрасне середовище проживання.

Відкрита кватирка - це обов'язковий елемент загартовування, без якого воно не має сенсу. Влітку, навесні і восени кватирку взагалі не потрібно закривати, а взимку тільки в разі сильних холодів. Але щоденне провітрювання кімнати - обов'язкова процедура навіть взимку. Якщо вам здається, що в кімнаті прохолодно, можна надіти на малюка піжаму і прикрити більш теплою ковдрою.

Прогулянки

Гуляти якомога більше і частіше. Це має стати правилом, якого слід неухильно дотримуватися. Гуляти бажано в будь-яку погоду. Нічого страшного не трапиться, якщо ваш малюк навіть потрапить під літній дощ і потьопає по калюжах, пускаючи кораблики. Він прийде додому, переодягнеться, вип'є теплого молока і все буде в порядку. Намагайтеся гуляти там, де мало машин і вихлопних газів. Вихлопні гази мають властивість накопичуватися ближче до землі, і ваша дитина буде вдихати їх в набагато більшій кількості, ніж ви. Загазовані вулиці - не місце для прогулянок.

Купання

Купання теж можна зробити закалюючою процедурою, якщо правильно підійти до вирішення цього питання. У мене викликають посмішку ті мами, які під час купання роблять купу абсолютно непотрібних заходів, які , на їх думку, просто необхідні. Такі мами попередньо прогрівають повітря у ванній, щоб дитина не замерзла, під час купання щільно закривають двері, щоб жодна цівка повітря (нібито протягу) не проникла і не завдала шкоди дитині. І малюка вже чекає гора чепчиків, сорочечок і пелюшок, в які його потрібно вдягнути, знову ж таки з метою не допустити його переохолодження.
Все це не потрібно вашому малюкові, повірте.

Дитина спокійно переносить купання при відкритих дверях у ванну і після купання може добре себе почувати, борсаючись навіть при відкритій кватирці.

Навпаки, якщо ви виносите малюка з ванної, яка більше нагадує сауну, в кімнату з більш низькою температурою - це завдасть більше шкоди, і можуть виникнути проблеми з вухами або нежить.

Температура води

Загартовування водою - процедура дуже ефективна. Дитина може відчувати себе комфортно при температурі від 26 до 36 градусів. Коли вода прохолодна, у малюка посилюється кровообіг, він більше рухається, що викликає вироблення речовин, які підвищують імунітет.

Але, природно, дитина не хоче купатися в холодній воді, і привчати її до цього потрібно поступово. Зробіть температуру води у ванні на один градус нижче, ніж ви звикли купати малюка, і кілька днів купайтеся при такій температурі.
Коли малюк звикне, і буде спокійно реагувати на дану температуру - сміливо знижуйте ще на один градус, і нехай тепер малюк ще певний час адаптується до нових умов.

Обливання

Обливання корисні і дітям і дорослим. Обливатися краще з відерця або тазика, ніж з душу. Душ обливає ділянки тіла по черзі , а якщо ви обливаєтеся з відерця, то це відбувається швидко і відразу.

Важко привчити дітей до обливання і якщо вам це морально важко, можете вибрати альтернативний варіант, і обливати холодною водою ніжки і ручки.

Такі процедури не викликають такої бурхливої ??реакції у дітей, як обливання всього тіла.